Redenen voor een voorkeurstem

Vandaag mijn digitale adresboek aangeschreven: Komende week zijn de verkiezingen voor de tweede kamer, en voor wie het nog niet weet: ik doe mee. Ik sta op de lijst van GroenLinks, nr 18, en ik zou het heel mooi vinden als ik ook echt gekozen word. Waarom?

  1. Ik wil graag de progressief-christelijke wortels van een deel van GroenLinks zichtbaar houden, ook in de Tweede Kamer. Jarenlang zat er met Ab Harrewijn een theoloog in de Kamerfractie, en ik vind het waardevol als dat wordt voortgezet.
  2. Juist bij een partij als GroenLinks staat diversiteit hoog in het vaandel: levensbeschouwelijk, maatschappelijk, cultureel, seksueel, enzovoorts. Als enige ‘roze’ kandidaat op de lijst wil ik graag meewerken aan de bescherming van en het omgaan met diversiteit.
  3. Juist in deze tijd is het goed als er ook mensen met ervaring in het Hoger Onderwijs in de Kamer komen. Bij GroenLinks kan ik de ervaring van de wetenschap vertegenwoordigen.
  4. Daarnaast breng ik ervaring mee als ondernemer, bestuurder in welzijnswerk, kerk en samenleving. Een unieke kans om verbindingen te leggen tussen allerlei maatschappelijke velden.

Wellicht heb je je keus al gemaakt. Prima. Maar het zou jammer zijn als je pas achteraf ontdekt dat je ook op mij had kunnen stemmen. En als je dit een overtuigend verhaal vindt, stuur het dan gerust door naar anderen.

Hartelijk dank

Ruard Ganzevoort

Reacties staat uit voor Redenen voor een voorkeurstem

Opgeslagen onder Uncategorized

Reacties zijn gesloten.